Jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych?

Media społecznościowe mogą zaoferować nam wiele ciekawych użyteczności, które wykorzystamy w marketingu.

Jednym z nich jest Facebook Live, czyli możliwość strumieniowania wideo na żywo. W ten sposób możemy przygotować ciekawe wideo, zareklamować je pośród uczestników naszej grupy, skorzystać z reklam płatnych Facebooka, aby docierać do grup osób zainteresowanych naszą branżą, ofertą.

Jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych?

Transmisja wideo na żywo na platformie Facebook Live

Utworzenie wideo jest bardzo łatwe, możemy to zrobić tworząc post, wybieramy następnie wideo na żywo, dzięki czemu możemy rozpocząć transmisję. Może być to strona na Facebooku, grupa czy też wydarzenie. Warto zwrócić uwagę na sposób prezentacji, możemy także określić ramy czasowe, w jakich chcemy się zmieścić. Dlatego możemy przed prezentacją na żywo wykonać próbę, dodatkowo warto przetestować urządzenia, takie jak kamera, mikrofon, sprawdzić jakość, jaką otrzymamy. W niektórych przypadkach dobrym pomysłem może być zastosowanie kamery na statywie, obecnie wiele aparatów cyfrowych również oferuje strumieniowanie wideo, z czego warto skorzystać. Dodatkowo zaletą jest także możliwość wykorzystania mikrofonu zewnętrznego, który pozwoli uzyskać dużo lepszy dźwięk. Należy pamiętać, że obecnie odbiorcy naszego wideo korzystają ze smartfonów, które oferują wysoką rozdzielczość, dobrą jakość dźwięku, zatem warto zadbać o odpowiedni sprzęt. Możemy również dobrać oświetlenie, dodatkową lampę, może być to czasem zwykła lampka, która będzie odpowiednio skierowana, dzięki czemu nasza prezentacja będzie wyglądała dużo lepiej.

Aplikacja Facebook Live to bardzo wiele możliwości, możemy stworzyć, oprócz wideo, także czat, gdzie użytkownicy mogą czynnie uczestniczyć w prezentacji. Często będą zadawać pytania, komentować tematykę, dodatkowo warto także stworzyć ankiety, które pozwolą nam zbadać nastroje klientów, informacje tego typu mogą być bardzo cenne, jeżeli chodzi o marketing internetowy. Transmisja na żywo to możliwość interakcji, lepszej prezentacji towaru, usługi, jest to także okazja do budowania marki. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na przygotowywanie wysokiej jakości materiałów wideo na swoich grupach Facebooka, można także skorzystać z innych platform, takich jak Instagram czy YouTube.

Firmy, które prowadzą kampanie marketingowe, opracowują strategię, powinny uwzględnić social media, takie jak facebook transmisja na żywo będzie dodatkowym pomysłem na zwiększenie zainteresowania klientów naszą ofertą. Obecnie reklamy multimedialne, dające możliwość kontaktu z klientem, są coraz chętniej wykorzystywane ze względu na możliwość zebrania interesujących danych, pozwalają na zaangażowanie uczestników.

You may also like...